Αρχική arrow Νέα arrow Νέα arrow Ο Ρέππας σε συνέντευξη για το νομοσχέδιο των ταξι
   

Σύνδεση Χρήστη





Δεν έχετε λογαριασμό ακόμα; Δημιουργία λογαριασμού

Ο Ρέππας σε συνέντευξη για το νομοσχέδιο των ταξι

reppas

Κύριε Υπουργέ καλημέρα σας. Θέλω να ξεκινήσω από το θέμα των φορτηγών που είναι και το πιο καυτό, το πιο επίκαιρο. Θέλω κατ' αρχήν να μου πείτε αν θα υπάρξουν κάποιες ακόμη υποχωρήσεις μέχρι την Τετάρτη που θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο ή αν είμαστε στο σημείο μηδέν. Αν έχουμε καταλήξει δηλαδή ότι αυτό είναι το κείμενο του νομοσχεδίου που είναι ήδη γνωστό και δεν υπάρχει κανένα περιθώριο άλλων αλλαγών.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Η πρωτοβουλία αυτή αφορά στην αγορά των μεταφορών. Προχωρούμε σε μια διαρθρωτική αλλαγή την οποία όλες οι χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, έχουν ολοκληρώσει εδώ και χρόνια. Και άλλες χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως η γειτονική Τουρκία έχουν προχωρήσει στο άνοιγμα αυτής της αγοράς, ώστε να δουλεύει με ανταγωνιστικούς όρους. Από τη δική μας πλευρά, το κείμενο το οποίο συζητάει η Βουλή ανταποκρίνεται στις ανάγκες για το άνοιγμα της αγοράς αφ’ ενός και αφ’ ετέρου προσφέρει δυνατότητες σε επαγγελματίες μεταφορείς που σήμερα κατέχουν τις άδειες, να διευκολυνθούν και να ενταχθούν ομαλά σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα. Αυτό το οποίο κάναμε μέσα από διάλογο με τους μεταφορείς, είναι να διαμορφώσουμε μια πρόταση για θέματα αναπτυξιακών κινήτρων, φορολογικών αποσβεστικών ρυθμίσεων και ασφαλιστικών θεμάτων, προκειμένου έτσι να ικανοποιήσουμε αιτήματά τους ενόψει της ένταξής τους στη νέα πραγματικότητα.
Το κείμενο του νομοσχεδίου, αυτό καθεαυτό που αφορά στο άνοιγμα της αγοράς, παραμένει ως έχει και παραμένει ακόμη η μεγάλη διαφωνία, το σημείο τομής ανάμεσα στις δύο πλευρές, που έχει δύο σημεία. Το ένα είναι η παράταση της μεταβατικής περιόδου που ζητάνε οι μεταφορείς στα 5 τουλάχιστον έτη και το άλλο είναι η διατήρηση σε μόνιμη βάση του 35% του αρχικού ύψους της εισφοράς προκειμένου να μπει κάποιος στην αγορά.
Αυτά τα δύο δεν τα δεχόμαστε. Γιατί, αντιθέτως με όσα όλοι αναγνωρίζουν, ότι δηλαδή η Ελλάδα δεν είναι ανταγωνιστική στον τομέα των μεταφορών, από την άλλη προτείνουν και μεταβατική περίοδο και διατήρηση ενός πλαφόν οικονομικής εισφοράς προκειμένου να μπει κάποιος στην αγορά, πράγματα και τα δύο τα οποία κάνουν δυσκολότερη την ένταξη στην αγορά. Άρα, διατηρούν το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας της χώρας ή παρατείνουν αυτή την άνιση σχέση ανταγωνιστικότητας που έχει η Ελλάδα με τις άλλες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Για αυτό δεν τα δεχόμαστε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, θέλω με απλό τρόπο να μου πείτε πώς θα αποζημιωθεί για το κόστος κτήσεως της άδειάς του ο απλός βιοπαλαιστής φορτηγατζής, γιατί εμένα μου είναι αδιάφορο τι θα κάνουν αυτοί που έχουν τις 50 και τις 100 άδειες, αυτοί πιστεύω ότι έχουν τους μηχανισμούς για να τις διπλασιάσουν όταν θ’ απελευθερωθεί η αγορά. Τι θα κάνει ο απλός φορτηγατζής, πρώτον για να μείνει στο επάγγελμα και δεύτερον, για να μη χάσει τα χρήματα της άδειάς του.
Γιατί αυτός, πολύ συχνά έχει υποθηκεύσει το σπίτι του για να πάρει την άδεια.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Θα σας απαντήσω ευθέως: Όσον αφορά αυτούς που κατέχουν σήμερα άδειες, αν θέλουν να διατηρήσουν αυτό το καθεστώς και να δουλέψουν όπως δουλεύουν μέχρι σήμερα, το μπορούν μέχρι το 2023. Ο μικρός φορτηγατζής που θέλει να παραμείνει στο σημερινό καθεστώς εργασίας του, ας το διατηρήσει μέχρι το 2023.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τα χρήματα που έχει ξοδέψει για την άδειά του;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Θα έρθω σε αυτό. Εμείς πιστεύουμε πως, όπως σε όλη την Ευρώπη και στην Ελλάδα, οι μεταφορείς πρέπει να οργανωθούν σε εταιρείες. Δείτε ότι και στην Ελλάδα οι εταιρείες στο χώρο των μεταφορών είναι αυτές που προσφέρουν τις καλύτερες υπηρεσίες στις καλύτερες τιμές. Αυτό είναι το μοντέλο. Για να διευκολύνουμε τώρα τους μεμονωμένους, τους βιοπαλαιστές, για να πάνε σε αυτήν τη νέα πραγματικότητα, τους αναγνωρίζουμε τη δυνατότητα να ενταχθούν στο νόμο των αναπτυξιακών κινήτρων για να δημιουργήσουν τις ανάλογες υποδομές, να μην δουλεύουν πια με μια τηλεφωνική γραμμή στο σπίτι τους και μόνο.
Να έχουν μια συγκεκριμένη δομή στην οποία θα μπορούν εργαζόμενοι να τους αναζητά όποιος ενδιαφέρεται να συνεργαστεί μαζί τους και έτσι να προσφέρουν σύγχρονες υπηρεσίες. Αν καλούσαμε όλους τους μεταφορείς να καταθέσουν τα παραστατικά, τα οποία αποτυπώνουν τις συναλλαγές που κάνουν για να αγοράσουν αυτές τις άδειες, να είστε σίγουρος ότι αυτά τα παραστατικά δεν υπάρχουν. Γιατί αυτή η αγορά των αδειών με το αντίστοιχο τίμημα γινόταν εκτός επίσημης διαδικασίας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Είναι μαύρη αγορά.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Τα ποσά αυτά δεν έχουν φορολογηθεί. Εμείς δείχνοντας την καλή πίστη μας, αποτυπώσαμε σε ένα επίσημο κείμενο του κράτους, όπως είναι ένας νόμος, το ύψος της εισφοράς που θεωρούμε ότι ανταποκρίνεται στην αξία μιας άδειας και για πρώτη φορά αυτή η άυλη αξία προσμετράται. Περνάει δηλαδή από την παραοικονομία στην επίσημη Οικονομία και αυτό δεν είναι λίγο.
Δεύτερον, δίνουμε φορολογικές αποσβέσεις, ώστε όποιος έχει μια άδεια αναγνωρίζοντας την αξία της άδειας αυτής, στο ύψος το οποίο αναφέρεται στο νομοσχέδιο..
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πόσο δηλαδή; Ποιο είναι το ύψος;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Είναι αναλόγως με τον αριθμό των τόνων κάθε οχήματος. Για τα βυτιοφόρα των 42 τόνων, που είναι η κατηγορία με τους περισσότερους τόνους και τα πιο βαριά οχήματα, το ύψος της εισφοράς φτάνει τις 150.000 ευρώ. Πέραν αυτών και των άλλων οικονομικών προϋποθέσεων που προβλέπει ο ευρωπαϊκός κανονισμός, 9.000 ευρώ για το πρώτο όχημα της εταιρείας και 5.000 ευρώ για κάθε επόμενο όχημα,  ζητούν να παραμείνει το τελευταίο  35% μονίμως. Δηλαδή,  κάποιος για να μπει στην αγορά να πρέπει να καταβάλλει ένα ποσό ακόμη, περίπου 52.000 ευρώ για ένα όχημα αυτής της κατηγορίας. Επαναλαμβάνω, το 35% των 150.000 ευρώ. Δηλαδή να κάνουμε ακόμη πιο δύσκολη την πρόσβαση στο επάγγελμα. Δεν το δέχεται αυτό η Ευρωπαϊκή Ένωση, γιατί δεν υφίσταται σε καμία άλλη χώρα της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό είναι κρίσιμο, αλλά η απόσβεση ούτως ή άλλως δεν γίνεται και τώρα;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Πρώτα από όλα, αυτοί που έχουν πάρει άδειες αρκετά χρόνια πριν έχουν κάνει την απόσβεση, αφού χρησιμοποιούν το όχημά τους για τόσα χρόνια, είναι το επάγγελμά τους. Άκουσα τον κ. Σαμαρά χθες, να λέει ότι θα πρέπει να υπάρχει ένα διακριτό καθεστώς για αυτούς που πήραν άδεια τα τελευταία 2-3 χρόνια σε σχέση με αυτούς που πήραν άδεια πριν 40 ή 30 χρόνια.
Εμείς δεν έχουμε αντίρρηση, αν το προτείνει η Νέα Δημοκρατία, να το δεχθούμε ευχαρίστως. Αυτό δεν το θέλουν οι ίδιοι οι μεταφορείς όμως. Ουδέποτε το έθιξαν. Και όταν εμείς διατυπώσαμε μια τέτοια σκέψη, ότι οι ρυθμίσεις πρέπει να αφορούν αυτούς που πήραν την άδεια τα τελευταία χρόνια, αντέδρασαν λέγοντας ότι «δεν πρέπει να μας διχάσετε». Άρα, οι καλές ρυθμίσεις αφορούν το σύνολο των μεταφορέων που έχουν άδεια.
Η φορολογική ρύθμιση τι προβλέπει; Όπως ανακοινώθηκε από του βήματος της Βουλής στη συνεδρίαση της αρμόδιας κοινοβουλευτικής Επιτροπής, αυτό το ύψος της άδειας θα μπορεί έως 7 χρόνια να προσμετράται μαζί με τα έξοδα, να υπολογίζεται ως έξοδο και να αφαιρείται από τα έσοδα ώστε ο επαγγελματίας της συγκεκριμένης κατηγορίας να απαλλάσσεται κατά το ανάλογο ύψος.
Είναι δηλαδή μια δυνατότητα που δίνουμε για να πληρώνουν λιγότερο ή και καθόλου φόρο για ένα διάστημα έως 7 έτη και έτσι να πετύχουν σε σημαντικό βαθμό την απόσβεση της αξίας της άδειας που σήμερα κατέχουν. Δεν έχουν γίνει πουθενά στην Ευρώπη, κατά τη μεταβατική περίοδο, ανάλογες ρυθμίσεις για την υποστήριξη των επαγγελματιών μεταφορέων για τη μετάβαση σε αυτήν τη νέα κατάσταση. Γίνονται στην Ελλάδα μόνο. Όπως επίσης, για πρώτη φορά εντάσσονται στο νόμο των αναπτυξιακών κινήτρων. Δεν υπήρχαν οι εταιρείες μεταφορών ή οι μεταφορείς γενικώς, ως δικαιούχοι στο πλαίσιο αξιοποίησης τέτοιων κινήτρων. Το προβλέπουμε και τώρα για πρώτη φορά και αυτό είναι πολύ σωστό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θέλω τώρα να σας ρωτήσω, με ποιον τρόπο θ’ αντιμετωπίσετε αυτούς οι οποίοι έχουν πάρει άδειες με δάνεια και συμβάσεις leasing. Διότι καταλαβαίνω ότι αυτοί θα χάσουν τις άδειές τους, ότι δεν μπορούν να τις βάλουν στις καινούργιες ανώνυμες εταιρείες που θα δημιουργηθούν και κατ’ ουσίαν θα υπάρξει παρακράτηση κυριότητας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Πρώτα από όλα δεν υπάρχει καμμία παρακράτηση κυριότητας. Μπορείς να συνεισφέρεις στην αξία του κεφαλαίου που ανταποκρίνεται στο ύψος της άδειας, όταν πρόκειται να στήσεις μια εταιρεία και αυτό είναι πάρα πολύ θετικό. Βεβαίως όταν δεν συνεισφέρεις το όχημά σου και την άδειά σου στην εταιρεία, αντιλαμβάνεσθε πως δεν μπορεί να υπολογισθεί ως τμήμα του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας αφού δεν συνεισφέρεις τίποτα τελικώς, αφού το όχημα ανήκει κάπου αλλού.
Για αυτές τις περιπτώσεις προβλέπουμε ακριβώς, τη δυνατότητα να δημιουργήσουν εταιρείες και να ενταχθούν στα αναπτυξιακά κίνητρα. Να πάρουν κίνητρα ώστε να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις που έχουν αναλάβει έναντι Τραπεζών ή εταιρειών από τις οποίες έχουν πάρει με τη διαδικασία leasing τα αυτοκίνητά τους και ταυτόχρονα, ενώ θα δουλεύουν και θα έχουν ένα εισόδημα κάθε χρόνο από τη δουλειά τους, με τη φορολογική ρύθμιση την οποία ανέλυσα μόλις πριν, θα έχουν μεγάλες ευκολίες ώστε να πληρώνουν λίγο ή και καθόλου φόρο.
Αυτή είναι η βοήθεια που προσφέρουμε και δεν είναι καθόλου αμελητέα, πιστέψτε με.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Τώρα θέλω να σας ρωτήσω τι θα κάνετε με τα ταξί; Έχουμε δεκάδες μηνύματα από τους φίλους τους οδηγούς ταξί και μάλλον πριν πάω στα ταξί, να σας ρωτήσω, αν κάποιος θέλει να πάρει άδεια, αύριο που θ’ ανοίξει το επάγγελμα, την παίρνει εύκολα; Ανοίγει όντως το επάγγελμα; Γιατί πολλοί φίλοι, μου στέλνουν μηνύματα ότι όπως απελευθερώνεται το επάγγελμα θα μπορούν να πάρουν άδειες μόνο οι μεγάλες εταιρείες και ο καθένας από μας δεν θα μπορεί εύκολα να έχει πρόσβαση. Θέλω να μας πείτε πώς θα λειτουργήσει το νέο καθεστώς.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Θα τα πάρουμε με τη σειρά τα πράγματα που θέσατε. Όσον αφορά στα ταξί, αυτή την περίοδο οι Υπηρεσίες μας μελετούν τα στοιχεία τα οποία χαρακτηρίζουν τη δραστηριότητα του επαγγέλματος των ταξί σε βασικές πρωτεύουσες της Ευρώπης. Θα μεταφέρουμε αυτό το μοντέλο και στην Ελλάδα.
Το κριτήριο το οποίο υπάρχει για να δοθεί μια άδεια ταξί έχει σχέση με τον πληθυσμό ο οποίος πρόκειται να εξυπηρετηθεί. Η αλήθεια είναι ότι στην Ελλάδα έχουμε μεγάλο αριθμό ταξί. Προσπαθούμε να δούμε ποια είναι η διαδικασία για την πρόσβαση στο επάγγελμα αφ’ ενός και αφ’ ετέρου ποιος είναι ο κανονισμός βάσει του οποίου λειτουργούν τα ταξί. Αυτές είναι οι αλλαγές τις οποίες κατ' αρχήν θέλουμε να προωθήσουμε μετά από αξιολόγηση των στοιχείων για τα όσα ισχύουν σε άλλες πρωτεύουσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Τίποτε άλλο δεν μας έχει απασχολήσει μέχρι τώρα. Και είμαι σαφής.
Δεύτερον: Όσον αφορά στο αν ανοίγει η αγορά των εμπορευματικών μεταφορών ή όχι: Ανοίγει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό που είπατε πριν για τις εταιρείες με ανησύχησε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ανοίγει με ένα σταδιακό βήμα. Όπως σε όλη την Ευρώπη και εδώ, λογικό είναι να λειτουργούν εταιρείες στις μεταφορές. Δείτε ότι και στο σημερινό καθεστώς της κλειστής αγοράς, οι πλέον επιτυχημένοι επαγγελματίες είναι αυτοί που έχουν δημιουργήσει εταιρείες. Γιατί προσφέρουν τις καλύτερες υπηρεσίες στις καλύτερες τιμές.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ναι, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι δεν μπορεί να υπάρχει αυτός ο οποίος έχει μια ή δύο άδειες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Σας είπα ότι μπορεί να διατηρήσει το καθεστώς που έχει σήμερα, μέχρι το 2023. Αλλά δεν είναι δυνατόν, μια και μιλούμε για ανταγωνισμό…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μήπως το κλείνετε παραπάνω τελικά με τον τρόπο αυτό;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Κάθε άλλο. Το ανοίγουμε δοθέντος ότι καθένας, κι εσείς, αύριο κιόλας, εφ' όσον έχετε τις προϋποθέσεις που λέει ο ευρωπαϊκός κανονισμός, μόνο με έλεγχο νομιμότητας αυτών των προϋποθέσεων και όχι με κριτήριο σκοπιμότητας, μπορεί να ενταχθείτε στην αγορά. Άρα η αγορά ανοίγει, καθένας θα μπορεί να μπει εφ' όσον τηρεί τις προϋποθέσεις.
Ποιο είναι το θέμα; Οι προϋποθέσεις να είναι τέτοιες, ώστε να μην οδηγούν στο ισοδύναμο αποτέλεσμα του αποκλεισμού. Μην είναι δηλαδή τόσο αυστηρές ώστε να μην μπορεί κάποιος στην πράξη να μπει. Εμείς λοιπόν τώρα με την ψήφιση του νόμου, προβλέπουμε ότι για μια μεταβατική περίοδο, θα μπορεί να μπαίνει κάποιος στο επάγγελμα εφ' όσον έχει τις προϋποθέσεις του Ευρωπαϊκού Κανονισμού, συν την καταβολή ενός ποσού που θα είναι στο ύψος της εισφοράς που αντικατοπτρίζει την αξία της άδειας που κατέχει κάποιος επαγγελματίας μεταφορέας σήμερα.
Την 1/1/2011, αυτό το ύψος της εισφοράς, το ύψος της αξίας της άδειας δηλαδή, μειώνεται κατά 30%. Την 1/1/2012 μειώνεται κατά 35% και την 1/1/2013 μειώνεται και κατά το τελευταίο 35%, το οποίο κάποιοι θέλουν να διατηρηθεί μονίμως. Άρα λοιπόν, αν θέλει κάποιος να μπει μετά την τήρηση του νόμου σε αυτό το επάγγελμα, μπορεί να το κάνει αμέσως, εφ' όσον όμως πληρώσει και το ποσό αυτό, κάτι το οποίο δίνει το χαρακτήρα της μεταβατικότητας.
Μέχρι τώρα, για να πάρεις μια τέτοια άδεια έπρεπε να υπάρχει κάποιος πρόθυμος να πουλήσει την άδειά του. Το κράτος δεν χορηγεί άλλες άδειες εδώ και πολλά χρόνια. Τώρα δεν χρειάζεται να περιμένεις κάποιον να πουλήσει τη δική του άδεια. Μπορείς να ζητήσεις και να πάρεις άδεια, εφ' όσον εκτός των άλλων προϋποθέσεων, καταβάλλεις και αυτό το ποσό, το οποίο μειώνεται σταδιακά από χρόνο σε χρόνο, ώστε να φτάσουμε στο τέλος του α’ εξαμήνου του 2013, το ποσό αυτό να μηδενιστεί. Άρα δεν χρειάζεται να καταβάλλει κάποιος ποσό οποιασδήποτε μορφής πέραν των όσων προβλέπει ο Κανονισμός για να μπει στο επάγγελμα. Ανοίγει το επάγγελμα.
Κάποιοι λένε αυτή η μεταβατική περίοδος, να κρατήσει 5 χρόνια. Δηλαδή από τη μία λέμε δεν είμαστε ανταγωνιστικοί, από την άλλη λέμε να παρατείνουμε αυτό το έλλειμμα ανταγωνιστικότητας που έχει η χώρα. Και επειδή γίνεται λόγος και για πολλά άλλα, όπως τη διαμόρφωση καρτέλ στην αγορά των μεταφορών, θέλω να σας πω ότι αυτό δεν έχει σχέση. Σήμερα μπορεί να υπάρχουν καρτέλ, με την έννοια ότι οι μικροί επαγγελματίες εξαρτώνται από τους μεγάλους, από αυτούς που έχουν εταιρείες. Εμείς θέλουμε ανταγωνιστικές εταιρείες. Και μία αγορά μπορεί να διαμορφώσει καρτέλ όταν είναι λίγοι αυτοί που συμμετέχουν στην αγορά. Όταν ανά πάσα στιγμή μπορούν να μπουν νέες δυνάμεις στην αγορά, είναι δύσκολο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό που λέτε για τις εταιρείες, οδηγεί σε μηνύματα σαν αυτό που μου στέλνει ένας φίλος φορτηγατζής που μου λέει: «Ο πόλεμος γίνεται για να εξυπηρετηθούν οι μεγάλοι καρχαρίες και να πεθάνουμε όλοι εμείς οι μικροί. Γιατί δεν ελέγχετε τις φορτωτικές για να δείτε αν αυτή τη στιγμή είμαστε ανταγωνιστικοί ή όχι;»
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Καλό είναι να ακούσετε τους εργαζομένους από τις εταιρείες, δηλαδή τους οδηγούς, την εργατική τάξη αυτών των εταιρειών και όχι τους εργοδότες μόνο, τους μεταφορείς. Για να δείτε ποιο είναι το καθεστώς, το οποίο υπάρχει σε αυτόν τον τομέα. Κατά τα άλλα, θα μου επιτρέψετε να πω ότι θα πρέπει το σύνολο της επαγγελματικής δραστηριότητας που αφορά στις μεταφορές να μπορεί να αποτυπώνεται, να ελέγχεται από την Εφορεία και τις άλλες κρατικές Υπηρεσίες και να μην διεξάγεται το μεταφορικό έργο, όπως γίνεται σήμερα, με έναν τρόπο που σε κάποιες περιπτώσεις είναι πρωτόγονος και αδιαφανής. Αυτή την αδιαφάνεια δεν πρέπει να την επιτρέπουμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μία κουβέντα για τα ταξί θέλω ακόμη να μου πείτε. Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμά σας, τι θα κάνετε, πότε θα το κάνετε.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Μέχρι το τέλος του χρόνου πιστεύω ότι θα έχουμε στη διάθεσή μας τα αντίστοιχα στοιχεία και όποια πρωτοβουλία αναλάβουμε για τον εκσυγχρονισμό του επαγγέλματος, θα την αναλάβουμε μέσα στο 2011. Πάντως, είναι τεράστια η διαφορά, δεν έχει σχέση με αυτό που κάνουμε στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές. Είναι άλλο πράγμα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δηλαδή; Προς ποια κατεύθυνση θα κινηθείτε;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Η κεντρική κατεύθυνση είναι αυτή που αφορά στην πρόσβαση στο επάγγελμα, με ποιους όρους μπορεί να μπαίνει κάποιος στο επάγγελμα και βεβαίως στη λειτουργία του επαγγέλματος με έναν σύγχρονο κανονισμό που δεν υπάρχει τώρα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα έχετε κι εδώ το ίδιο θέμα με τις άδειες που κοστίζουν σήμερα αρκετά χρήματα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Δεν είναι στις προθέσεις μας, γιατί δεν προκύπτει ως υποχρέωση να χορηγούμε αφειδώς άδειες. Επαναλαμβάνω, το κριτήριο που ισχύει στην Ευρώπη, στις μεγάλες πρωτεύουσες τις οποίες μελετούμε, είναι ακριβώς ο αριθμός των ταξί σε σχέση με τον πληθυσμό κάθε πόλης που εξυπηρετείται από τα ταξί αυτά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Επομένως δεν θα υπάρξει κατ’ ουσίαν απελευθέρωση εδώ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Επομένως, αυτό το οποίο θα πρέπει να κάνουμε εκεί είναι κάτι διαφορετικό, το οποίο προσιδεάζει στην ιδιαιτερότητα του ταξί. Είναι κάτι το οποίο το αξιολογούμε τώρα και πάντως μέχρι τέλος του χρόνου σας διαβεβαιώ, δεν πρόκειται να έχουμε καταλήξει, επειδή δεν θα έχουμε τα στοιχεία στη διάθεσή μας.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με ρωτάει ένας φίλος: «Είχε πει ο κ. Ρέππας σε μια συνέντευξη ότι αν οι οδηγοί δημιουργήσουν πρόβλημα στην κοινωνία και κλείσουν δρόμους, θα απελευθερώσει το επάγγελμα την ίδια μέρα. Δεν έρχεστε κ. Υπουργέ μια βόλτα από την εθνική οδό;»
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αντιλαμβανόμαστε τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι πολίτες και οι επαγγελματίες των άλλων κατηγοριών λόγω αυτής της κινητοποίησης και θέλω να πιστεύω ότι η Αστυνομία ή οι Εισαγγελικές Αρχές για τα όσα τους αφορούν, κάνουν αυτό το οποίο επιβάλλει το καθήκον τους. Δεν θα σχολιάσω αυτό και δεν είναι δικό μου θέμα.
Αυτό που έχω να πω, είναι ότι εμείς επειδή η Πολιτεία δεν είναι ανοχύρωτη και η κοινωνία δεν είναι απροστάτευτη, αυτό που έχουμε να κάνουμε από τη δική μας την πλευρά, είναι τούτο: Να δώσουμε τη δυνατότητα σε όσους θέλουν, να μπουν σε αυτό το επάγγελμα, σε αυτήν την αγορά, όσο γίνεται πιο γρήγορα με όρους καθαρούς, διαφάνειας όπως ισχύουν σε άλλες χώρες της Ευρώπης και βεβαίως αν αυτή την περίοδο, τη μεταβατική, υπάρχουν προβλήματα στην τροφοδοσία της αγοράς, για λόγους κοινωνικούς, για λόγους δημόσιας υγείας, εμείς θα πρέπει να πάρουμε κάποιες πρωτοβουλίες.
Ποιες πρωτοβουλίες; Να μηδενίσουμε τη μεταβατική περίοδο προκειμένου κάποιος να μπαίνει στην αγορά, χωρίς να χρειάζεται να πληρώσει πέραν των άλλων και αυτό το ποσό για το οποίο μίλησα πριν στο ύψος της εισφοράς της άδειας που αναφέρεται στο νόμο. Επίσης, θα πρέπει να σκεφτούμε μήπως δώσουμε τη δυνατότητα στα φορτηγά Ι.Χ. να εκτελούν μεταφορικό έργο δημόσιας χρήσης και έργο υπέρ τρίτων, δηλαδή, για να ξεμπλοκάρουμε έτσι την αγορά και να μπορέσει να λειτουργήσει ακώλυτα.
Αλλά θα μου επιτρέψτε να πω με την ευκαιρία αυτής της συζήτησης, ότι αν παρατηρείται κάποιο πρόβλημα στην τροφοδοσία της αγοράς, θα πρέπει τα Επιμελητήρια ή τα μέλη των Επιμελητηρίων να προβαίνουν σε συγκεκριμένη καταγγελία στις κατά τόπους Αστυνομικές και Εισαγγελικές Αρχές εναντίον μεταφορέων, που αρνούνται να εκτελέσουν τα συμβόλαια που έχουν ή αρνούνται να μεταφέρουν προϊόντα ή αγαθά μετά από παραγγελία που τους δίνεται, ώστε να επιληφθούν αρμοδίως οι Αρχές.
Αν δεν υπάρχει συγκεκριμένη καταγγελία, δεν μπορεί να υπάρχει και συγκεκριμένη αντίδραση από τα όργανα της Πολιτείας. Δίνεται εντύπωση στο πλαίσιο μιας δημόσιας γενικής συζήτησης, ότι εμείς δεν πρέπει να κάνουμε τίποτε οι πολίτες ή οι φορείς της κοινωνίας και όλα πρέπει να τα κάνει μια Κυβέρνηση. Μα, αν δεν καταγγείλουμε εμείς το ότι ο μεταφορέας δεν ανταποκρίνεται στην υποχρέωση που έχει, πώς θα έχει η Πολιτεία και τα εξουσιοδοτημένα όργανά της τη γνώση του ποιος είναι αυτός, ο οποίος είναι ο παραβάτης να κάνουν τον ανάλογο έλεγχο και να αποδώσουν ευθύνες; ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σας ευχαριστώ κ. Υπουργέ. Καλημέρα σας.

Δημοσκοπήσεις

Tα ταξί της Θεσσαλονίκης παρέχουν υπηρεσίες

Αποτελέσματα

Είδαν την σελίδα

Online χρήστες

Δεν υπάρχουν συνδεδεμένοι χρήστες
Powered by Elxis - Open Source CMS.
Copyright (C) 2006-2014 Elxis.org. All rights reserved.